spravy.sk spravy.sk

Štadión nevypredávajú len kluby z Fortuna ligy. Jedinečný projekt majú v Prievidzi
zdroj: FC Baník Prievidza

Štadión nevypredávajú len kluby z Fortuna ligy. Jedinečný projekt majú v Prievidzi

Cieľom je virtuálne prekonať historickú hranicu 8532 divákov, ktorú dosiahol klub v roku 1998 proti Trnave.

Slovan Bratislava, Spartak Trnava, ViOn Zlaté Moravce či FC Nitra v ťažkej dobe koronavírusu spája myšlienka virtuálne vypredať štadión. O niečo podobné sa však mimo fortunaligistov pokúša aj jeden štvrtoligista. Je ním FC Baník Prievidza, ktorý pre svojich fanúšikov spustil 7. apríla zaujímavú súťaž. Pre svojich priaznivcov pripravil úplnú novinku.

„Ľudia v Prievidzi futbal milujú, a preto sme pre nich vymysleli virtuálnu hru, vďaka ktorej môžu súťažiť o 10 fantastických cien a dresy všetkých účastníkov Fortuna ligy. Tombola o 10 hodnotných cien bude prebiehať na prvom domácom zápase, o dresy budeme hrať po dosiahnutí méty daného účastníka Fortuna ligy (viď nižšie). Žrebovať sa bude zo všetkých lístkov, nielen zakúpených v danom období. Virtuálny lístok sa tiež bude dať vymeniť za skutočný na prvý domáci zápas A mužstva,“ informoval Robert Šuník, prezident FC Baník Prievidza.

Kúpou virtuálnych lístkov Baník podporili už bývalé ikony klubu či súčasní profesionáli, ktorí vyšli z prievidzského futbalu. Spomenúť môžeme napríklad reprezentantov Slovenska Davida Hancka či Adriána Mojžiša. „Zapojili sa aj legendy ako Dušan Tittel či Roman Škrtel, ktorí v zápase Prievidza – Trnava v roku 1998 aj skutočne hrali. Prispeli aj hráči áčka či tréneri. Rekord v počte nakúpených lístkov zatiaľ drží Martin Petráš (40 lístkov) – bývalý hráč a dnes hráčsky agent,“ prezradil čelný predstaviteľ klubu.

zdroj: Facebook/FC Baník Prievidza

Lístky si môže zakúpiť úplne ktokoľvek, či už je to fanúšik, rodič, tréner, hráč alebo sympatizant. Jeden lístok stojí 5 eur a zakúpiť si môžete ľubovoľný počet. „Najviac fanúšikov v histórii prievidzského futbalu bolo na zápase proti Trnave, ktorý sme vyhrali 3:0. Oficiálne štatistiky uvádzajú číslo 8532 divákov. Cieľom tejto virtuálnej hry je prekonať tento historický rekord, opäť vypredať štadión a pomôcť tak klubu v týchto ekonomicky veľmi ťažkých časoch. Verím, že ľudia ukážu svoje srdce, pomôžu nám, a že aj vďaka ich štedrosti sme na začiatku návratu do slovenskej elity,“ dodal Šuník.

Zaujímavosťou je, že jednotlivé virtuálne zápasy odohrajú baníci prostredníctvom hernej konzoly a naživo ich bude klub vysielať na svojej facebookovej stránke. Aj týmto spôsobom chce amatérsky klub pomôcť propagovať Fortuna ligu. Pred každým zápasom pripraví krátky medailón súpera. „Hrať budeme postupne proti mužstvám Fortuna ligy od spodku tabuľky. Počet divákov na jednotlivé méty sme si vymysleli,“ uzavrel Šuník.

Ako môžu fanúšikovia prispieť a zapojiť sa do súťaže?

Zakúpiť si lístok cez Konto BANÍČEK (v poznámke uviesť meno alebo mail odosielateľa) alebo cez e-shop FC Baník Prievidza.

Cena jedného lístka je 5 eur, jeden prispievateľ si ich môže kúpiť neobmedzený počet.

zdroj: Facebook/FC Baník Prievidza

Méty v súťaži o dresy:

FK Pohronie – 200 divákov
FC Nitra - 500 divákov
ŠKF Sereď – 1000 divákov
FK Senica – 1500 divákov
ViON Zlaté Moravce – 2000 divákov
AS Trenčín – 2500 divákov
MFK Ružomberok – 3000 divákov
FC Spartak Trnava – 3500 divákov
MFK Zemplín Michalovce – 4000 divákov
FC DAC 1904 Dunajská Streda - 5000 divákov
MŠK Žilina – 7000 divákov
ŠK Slovan Bratislava – 8532 divákov

Zdroj: TS FC Baník Prievidza

Odporúčame

Najnovšie z ligy: Fortuna liga

Pozri viac

Najnovšie z kategórie: 4. Liga

Pozri viac

Vyberáme zo športu

Zábava z Fun rádia